keskiviikko 16. maaliskuuta 2016

Uutta ilmettä ja ylioppilaskokeita

Helou!

Oltiin viimeviikon lauantaina harrastevalokuvaaja kaverini Teron kanssa ottamassa fitness kuvia. Ajatus kuvista kävi mielessä jo syksyllä, mutta kuvien otto jäi toteuttamatta. Halusin jotain ilmettä blogiini, joten nyt oli hyvä aika käydä napsimassa kuvat! Munmielestä kuvat onnistui tosi hyvin, saatiin niistä just sellaisia mitä halusinkin.

Huomasin lauantaina mun selän olevan tosi kipeä. Kun lämmittelin itseäni kuvien ottoa varten, tunsin että oikeanpuolen pitkään selkälihakseen sattuu tosi kovaa. Asia jäi siihen. Maantaina kipu koveni, johtuen varmaan koululiikunnan aamullisesta kuntopiiristä ja vielä illalla mun vetämästä ryhmäliikuntatunnista. Soitin Ilmajokiseen kuntokeskukseen Kuntoplassille ja kerroin tarvitsevani hierontaa. Sain ajan tiistaille. Diagnoosina sain jumiutuneen lihaksen, joka oli niin jumissa että aiheutti kosketusarkuutta. Saatin lihasta vähän avattua käyttäen apuna myös sähköä, mikä oli mulle ihan uutta! Vähän mua alkoi jännittää, kun fyssari sanoi kokeilevansa lihakseen sähköä. Ei se kuitenkaan ollut paha. Ainakaan jos vertaa lehmäpaimenen sähköiskuun :D



Ollaan kuvailtu muutaman kerran aikaisemminkin yhdessä hyvin tuloksin. Syksyllä teemana oli Halloween.


Tää aika on mulle aika suurta aikaa, vaikka en koe sitä niin suureksi. Oon löytäny paljon asioita jotka mua kiinnostaa. Mä tiedän suurinpiirtein mitä tuleivaisuudessa aion tehdä. Tai ainakin mulla on kovia suunnitelmia!

Tänään olin ensimmäistä kertaa kirjoittamassa monta konseptillista ylioppilaskokeen vastauksia. Aineena mulla oli terveystieto, ainut reaaliaine minkä aioin kirjottaa. Mua harmittaa, etten lukion alusta asti ollut kiinnostunut terveystiedosta ja ykköskurssin numero kaihertaa mieltä. Nyt oon kuitenkin opiskellut, ehkä eniten koko elämäni aikana putkeen jotain tiettyä ainetta. Lainasin taannoin kirjastosta pinon erilaisia terveyteen liittyviä kirjoja ja opiskelin kaiken mahdollisen ravinnosta ja liikunnasta. Lisäksi mä tietysti täytin mun päätä kansantaudeista aivoterveyteen ja kaikella siitä väliltä. Oon ihan tyytyväinen mun vastauksiin. Mä vastasin parhaalla mahdollisella tavalla, kaikilla tiedoilla mitä mä osasin. Mulla ei tullut vastausten kanssa kiire, eikä mulla jäänyt liikaa aikaa yli. Vastasin kuuteen tehtävään viidessä ja puolessa tunnissa, mikä on musta ihan sopiva aika.

Yo koe tilanne oli mulle ihan uudenlainen kokemus. En oo koskaan istunut lähes kuutta tuntia paikallaan hiljaa, lukuunottamatta muutamaa vessareissua. Niitäkin mä vähä pelkäsin. Juon yleensä niin paljon vettä, että saan rampata vessassa vähän väliä. Nyt mä en kuitenkaan juonut. Join vasta kahdentoista jälkeen mun litran vesipullon tyhjäksi, joka normaalisti olis tyhjentynyt jo pariin otteeseen. Jopa salin takana istuva paras ystäväni Vilma ihmetteli etten ollut käynyt vessassa ennen kahtatoista :D Kaikki sanoo, että yo kokeisiin pitää ottaa hyvät eväät ja niin mäkin tein. Mulla oli mukana tarkasti punnittu dietin mukainen lounas. Riisikakkuja ja siihen päälle kalkkunanleikkeleitä. Kasviksina mä söin porkkanoita (joilla todennäköisesti aiheutin kovaa meteliä niitä syödessäni) ja lisäksi cashewpähkinöitä. Mun ei oikeestaan edes tullut nälkä kun olin niin keskittynyt kirjottamiseen, mutta pieni lounasbreikki teki hyvää! Lounaan jälkeen olin varannut makeannälkään Truen citruksen makuisen BCAA -juoman.

Toi WheyHeyn banaani-toffee on ihan SUPER hyvää!!
Lähdin kokeesta puoli kolmen aikaan ja huomasin että Vilmakin alkaa olemaan valmis ja jäin odottamaan sitä hetkeksi salin ulkopuolelle. Meillä oli aika samanlaisia tuntemuksia kokeesta; se oli helppo, mutta riittääkö vastauksien laajuus. Me molemmat oltiin ihan tiltissä ja saatiin idea lähteä jätskille. Otettiin mun maasturi alle ja ajeltiin Seinäjoen citymarkettiin.. Ilmajoelta ei saa WheyHey -jäätelöä (tietääkseni).



<3 Pauliina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti